MÁRTON AUTÓSZERVIZ

MÁRKAFÜGGETLEN AUTÓJAVÍTÓ MŰHELY
NKH ÁLTAL KIJELÖLT VIZSGÁLÓ ÁLLOMÁS

7200 Dombóvár, Köztársaság u. 17/B
Munkafelvétel:
06-74/460-656, 06-30/365-5353
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
 



Bérautó: 06-30/365-5353
 



Térkép:

 




 



MÁRTON KÁROLY
Adószám: 61279971-2-37
Váll. ig. sz.: ES-208041
Bank: 11746043-20003263

Nyomtatás

MŰSZAKI VIZSGA


Ha az autó rendszeresen szervizelt, akkor az autó tulajdonosát nem érhetik különösebb meglepetések a vizsga során, hiszen tisztában van gépjárművének állapotáról.
Ha nem, akkor állapotfelmérő vizsgálattal segítünk felkészíteni autóját a műszaki vizsgára.
Az új autók  először 4 évre kapják meg műszaki vizsgájukat, ezután minden gépjárműnek két évente műszaki vizsgálaton kell átesnie. Nálunk a legfőbb szempont, hogy a levizsgáztatott járművek a következő vizsga időpontig teljesen megfeleljenek minden műszaki követelménynek.
Az általunk biztosított technológiának köszönhetően biztonságosan utazhat Ön és kedves családja is egyaránt.
Általában az ügyfelek körében a két legfontosabb kérdés az ár és az idő.
Mi mindkét szempontot figyelembe vesszük és Önnek a legoptimálisabb megoldásokat keressük!

Gépkocsi műszaki vizsgáztatás folyamata


Felvesszük az adatait:

Számítógépbe rögzítjük a műszaki vizsgához szükséges adatokat és kinyomtatjuk a  formanyomtatványokat, amit aláíratunk Önnel.

Amennyiben Ön nem a gépjármű tulajdonosa, abban az esetben szükséges egy meghatalmazás, amiben a tulajdonos meghatalmaz minket, hogy gépjárműve vizsgáztatása ügyében eljárhassunk.

A szükséges formanyomtatványokat a helyszínen is megkaphatja, illetve letöltheti a meghatalmazások ikonról honlapunkon.

 

A vizsgához szükséges iratok:

  • a gépjármű forgalmi engedélye
  • kötelező felelősség biztosítást igazoló csekk befizetést igazoló példánya
  • meghatalmazás, ha nem saját tulajdonú az autó
  • ha saját tulajdonú az autó, akkor személyigazolvány szám, születési hely és idő szükséges
  • cégkivonat és aláírási címpéldány, amennyiben a gépjármű cégnévre van íratva
  • nyilvántartási szám és aláírási címpéldány, amennyiben társadalmi szervezet (pl.: iskola, önkormányzat)

 

Fékmérés - fékek műszeres vizsgálata:

Műszeres fékvizsgáló berendezésen lemérjük fékberendezésének hatásfokát és az egyes kerekek között mérhető fékerő különbséget.
Ezen adatokat kiértékelve eldöntjük, hogy fékrendszere javításra szorul-e.
Amennyiben a mért értékek határértéken kívül vannak a fékek javításra szorulnak.
A fékpadi vizsgálat csak előzetes vizsgálat, tehát csak a pillanatnyi állapotot tükrözi felénk.
A fékbetétek, fékpofák és munkahengerek állapotáról, csak megbontás után tudunk véleményt mondani.

 

Lengéscsillapító mérés:

Műszeres lengéscsillapító vizsgáló berendezésen lemérjük a lengéscsillapító állapotát.

 

Szemrevételezés:

Kezdjük kívülről, rögtön az üvegekkel. A szélvédőn nem lehet repedés, és a látótérben kavicsfelverődés okozta sérülés – utóbbit javítva elfogadjuk, ha a munka szakszerűen kivitelezett. A szélvédő és a két első oldalüveg nem lehet fóliával sötétített. A hátsó szélvédő és az oldalablakok sötétítése megengedett.

A lámpákra is figyeljünk oda, minden világítóberendezésnek működnie kell, tehát helyzetjelző, tompított és távolsági fény, irányjelző, fék, tolató, és ha van, akkor a ködlámpa sem kivétel. A búrák nem lehetnek repedtek, pláne töröttek. A dudának is működnie kell.

A karosszériánál csak a kisebb, napi használatból eredő horzsolásokat, horpadásokat lehet elnézni.

Külső szemrevételezésnél a gumikról se feledkezzünk el, nézzük meg, nem repedezettek, netán szerkezetileg károsodtak-e az abroncsok – utóbbi a szálszakadás, amit jellegzetes dudor jelez. A törvényileg előírt kötelező minimális profilmélység 2 mm, de tanácsos a saját biztonságunk érdekében 3-4 mm-nél cserélni az abroncsot.

 

Futómű és alváz vizsgálat:

A futóművet rázópadon megvizsgáljuk. Átnézzük az alvázat, futóművet, szilenteket, gömbfejetek, kerékcsapágyakat, gumi porvédőket, üzemanyag vezetékeket, víz és olajfolyásokat.

 

Fékrendszer vizsgálata:

Hitelesített görgős fékpadon megmérjük az első és hátsó lábfék, illetve a kézifék hatásfokát.

 

Motor diagnosztika:

A gépkocsi motorjának is meg kell felelni a műszaki vizsgán.
Gépjárműve motorját átvizsgáljuk, hogy az megfeleljen a hatályos környezetvédelmi jogszabályoknak.
Számítógépes gázelemző műszerrel megmérjük a kibocsátott káros anyag összetételét és kiértékelve azt, megállapítjuk a motor helyes vagy helytelen működésének az okát. Amennyiben a mérés hibát jelez, az ügyfél kérésére megjavítjuk vagy cseréljük a hibát okozó alkatrészt.

 

Műszaki vizsga:

Amennyiben az állapotfelmérő elővizsgálat megfelelő eredménnyel végződik, indul a gépkocsi műszaki vizsgáztatása.

 

Gépjármű átvétele:

A műszaki vizsga elvégzése után értesítést kap, hogy elviheti gépjárművét.

Vizsgáztatott járművek és vizsgadíjaik


Motorkerékpár vizsgadíj: 12.000,-
Személygépkocsi vizsgadíj (M1): 20.000,-
Kis tehergépkocsi vizsgadíj (N1): 26.000,-
Személygépkocsi összkerék (M1G)  hajtással: 26.000,-
Kis tehergépkocsi összkerék hajtással (N1G): 31.100,-
Utánfutó vizsgadíj: 16.000,-

 

Letölthető dokumentumok műszaki vizsgáztatáshoz: