MÁRTON AUTÓSZERVIZ

MÁRKAFÜGGETLEN AUTÓJAVÍTÓ MŰHELY
NKH ÁLTAL KIJELÖLT VIZSGÁLÓ ÁLLOMÁS

7200 Dombóvár, Köztársaság u. 17/B
Munkafelvétel:
06-74/460-656, 06-30/365-5353
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
 



Bérautó: 06-30/365-5353
 



Térkép:

 




 



MÁRTON KÁROLY
Adószám: 61279971-2-37
Váll. ig. sz.: ES-208041
Bank: 11746043-20003263

Nyomtatás

AKKUMULÁTOROK


Akkumulátor tesztelés menete


Műhelyünk az akkumulátorok bevizsgálását a Bosch BAT  akkumulátorteszterrel végzi.

Töltés:

Akkumulátort csak teljesen feltöltött állapotban lehet minden kétséget kizáróan tesztelni.


Töltés utáni tesztelés:

Ha a töltéssel végeztünk, két óra pihentetés után mérhető (nyugalmi) állapotba került az akkumulátorunk. Ismételjük meg a tesztet elektronikus teszterünkkel, terhelő villával és sűrűség mérővel is!

Általánosan elmondható, hogy egy jó akkumulátornak feltöltött állapotban 12,6-12,9V feszültséget és 1,26-1,285g/cm3 közötti sűrűséget kell produkálnia. Ha magas feszültséget mérünk, tehát akkumulátorunk feltöltött, viszont indító árama alacsonyabb, mint az előírt érték, akkor savsűrűségünk is alacsonyabb, ami szulfátosodásra, elhasználódásra utal.

 

Előzetes tesztelés:

  1. Célszerű elsőként egy elektronikus tesztelővel megvizsgálni az akkumulátorunkat. Ha annak kapocsfeszültsége 12V fölötti, de indító árama alig mérhető (kb. 1-50A), akkor az az akkumulátor szakadt. Az ilyen akkut felesleges tovább vizsgálni, az töltést nem fog felvenni. Ha a mért feszültségünk 12,4V alatt van, akkor biztosan töltenünk kell az akkunkat, de 12,6V alatt is ajánlatos. Az akkumulátorunk névleges indítóáramát meg kell adnunk, ki kell választanunk annak normáját (általában EN) és pár másodperc után meg is kapjuk a mért indítóáramot.
  2. Mivel töltés előtt meg kell győződnünk az elektrolit szint meglétéről, annak sűrűségét is megvizsgálhatjuk. Az elektrolit kénsavának sűrűsége szoros összefüggésben van a töltöttségi állapottal. Egy feltöltött akkunak magas a savsűrűsége, (1,26-1,285g/cm3) egy merülő akkunak alacsonyabb. Ugyanakkor hiába van feltöltve az akkunk, ha nem elég sűrű az elektrolitja. Ha pl. 12,6V feletti feszültséget mérünk az akkun, ahhoz normál körülmények között 1,26g/cm3 feletti sűrűség tartozik. Tehát, ha például 12,6V mellé 1,23g/cm3 sűrűséget mérünk, akkor annak az akkumulátornak alacsony a savsűrűsége, ami miatt csökkenő indítóárama van. Ha sűrűségünk alacsonyabb mint 1,26g/cm3, akkor a további vizsgálatok előtt, kíséreljük meg az akku feltöltését.
     


Varta, Yuasa és Opel GM akkumulátorok eredeti minőségben

  • jól felszerelt raktárkészlet
  • akkumulátor tesztelés
  • 2 év garancia
  • töltés ellenőrzés
  • akkumulátor feltöltés
  • előzetes bejelentkezés nélküli szakszerű szerelés
  • termékspecifikus és műszaki tanácsadás
  • régi akkumulátorok szabályszerű gyűjtése, tárolása veszélyes hulladéktárolóban